Fiets, auto en parkeerplaats delen in [PROJECTNAAM]

30 augustus '21

In [PROJECTNAAM] heb je eigenlijk geen eigen auto meer nodig. Duurzaamheid speelt hier een belangrijke rol. Niet alleen bij het ontwerp van [het gebouw/de woningen], maar vooral ook voor de toekomstige bewoners. Met een beetje oog voor het milieu, de natuur én je eigen gezondheid pak je natuurlijk al snel het OV óf de fiets. Om duurzaam reizen te stimuleren, zorgen we in [PROJECTNAAM] voor een passend aanbod aan [elektrische deelauto’s, deelscooters en/of elektrische deel(bak)fietsen]. Samen besparen we ruimte, energie en kosten én zorgen we voor een schonere lucht!

Duurzame mobiliteit in [PROJECTNAAM]

[ALINEA FLEXIBEL TE GEBRUIKEN/AAN TE PASSEN NAAR PROJECTSPECIFIEKE INFO]
Wonen in [PROJECTNAAM] is duurzaam en bewust omgaan met je omgeving. We hebben hier aandacht voor energietransitie, klimaatadaptatie, gezondheid én we stimuleren en faciliteren duurzaam reizen, onder andere met deelmobiliteit. Want delen is het nieuwe hebben. Tenslotte is het bezitten van een auto (zeker een 2e) kostbaar, zéker als je hem weinig gebruikt. En als je een deelauto rijdt, heb je geen zorgen over onderhoud of verzekering. Kun je niet helemáál zonder auto, dan kan autodelen dus een uitkomst zijn! Datzelfde geldt natuurlijk voor (elektrische) fietsen en scooters. Zeker als er altijd een voor je klaar staat. Vanuit het duurzame mobiliteitsconcept in [PROJECTNAAM] worden er [type + aantal vervoersmiddel, bijvoorbeeld 4 elektrische deelauto’s, 5 elektrische deel(bak)fietsen en 2 elektrische deelscooters] aangeboden. [EVT. BENOEMEN; DEELPARKEERPLAATSEN, LAADPALEN, TOEGANG TOT MaaS-app, ETC.].

image alt

Trend: toename mobiliteithubs

Mobiliteit verandert en het deelgebruik van (elektrische) fietsen, auto’s en parkeerplaatsen groeit. Hiermee besparen we ruimte en worden leefomgevingen duurzamer, efficiënter en leefbaarder. Om autobezit te verminderen, maar tegelijkertijd de bereikbaarheid te vergroten, is er bij de ontwikkeling van nieuwe woongebieden bijvoorbeeld steeds meer aandacht voor zogenoemde mobiliteitshubs, knooppunten waarin het draait om slimme mobiliteit en waar individueel, gedeeld en collectief vervoer samenkomen. Hier stap je op de trein of bus, vind je kiss-and-ridevoorzieningen voor taxi, of leen je een fiets. Zo kun je gemakkelijk en toegankelijk je reis vervolgen.

image alt

MaaS-apps

Uit het toekomstbeeld waarin openbaar vervoer, deelmobiliteit en andere vormen van privaat vervoer elkaar aanvullen, is ook Mobility as a Service (MaaS) al niet meer weg te denken. MaaS is een dienst waarmee gebruikers via apps al het mogelijke vervoer kunnen plannen, boeken en betalen. Bijvoorbeeld de deelfiets, -scooter, -auto, openbaar vervoer of (water)taxi. En zelfs de eigen auto of fiets. Met MaaS kun je op elk moment het vervoermiddel kiezen dat op dat moment voor jou het gunstigst is. Daarbij spelen kosten, tijdsduur, flexibiliteit en duurzaamheid een belangrijke rol. Door de combinatie van alle soorten vervoer, wordt reizen van-deur-tot-deur op maat mogelijk. Op dit moment zijn 8 nationale MaaS-apps ontwikkeld, als onderdeel van 7 nationale pilots van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) in 7 regio’s. Als de pilots aanslaan, gaat de Rijksoverheid verder met de makers van de apps.

Slimme, gezonde mobiliteitsoplossingen

Als grootste gebiedsontwikkelaar van Nederland richt BPD zich bij de ontwikkeling van duurzame en leefbare woonmilieus ook op de verandering en verduurzaming van mobiliteit. Vooral in de stad is de ruimte beperkt en strijden verschillende functies (groen, ontmoeten, voorzieningen, mobiliteit) om een plek. We maken woongebieden daarom zoveel mogelijk autovrij of autoluw, geven wandelen en fietsen voorrang en bieden slimme, schone en gezonde mobiliteitsoplossingen. Zoals toegang tot hoogwaardig openbaar vervoer, gekoppeld aan MaaS. We stimuleren in onze nieuwbouwprojecten bovendien elektrisch vervoer (door voldoende – slimme - laadmogelijkheden) en bieden deelmobiliteit aan. Daarvoor kijken we goed naar de mobiliteitsbehoefte binnen het woongebied; hoe verplaatsen mensen zich rondom het project, is openbaar vervoer dichtbij, et cetera.

  Hier komt een link
  Open het bericht in Umbraco