Mijn Eigen Huis
In tegenstelling tot een website hoef je niet na te denken over de opmaak en het formaat van de afbeeldingen van Mijn Eigen Huis. Deze persoonlijk omgeving van de klant kent wat dat betreft maar een paar richtlijnen.
Je plaatst alleen de informatie te plaatsen die de klanten nodig hebben om hun huis (online) te kunnen kopen. Dat kunnen bijvoorbeeld (persoonlijke) berichten zijn en documenten zoals verkoopstukken en juridische stukken. Klanten beheren ook deels zelf hun eigen Mijn Eigen Huis account. Zij favorieten hun woning(en), geven voorkeuren door en bepalen zelf het aankooptraject dat volledig of deels online kan zijn. Uiteindelijk plaatsen zij ook via Mijn Eigen Huis een digitale handtekening onder de contracten.
Geen handleiding
Deze contentguidelines zijn niet bedoeld als handleiding en gaan dus niet dieper in op het hoe-doe-je-dat. Dat geldt ook voor het plaatsen van berichten en documenten. Er zijn wel wat zaken waar je rekening mee moet houden. Denk bijvoorbeeld aan de bestandsnaam of het bestandstype van de verkoopstukken en de tekst van een (persoonlijk) bericht. Het moet immers herkenbaar zijn voor de klant.
Berichten
- Bij een nieuwe website plaats je in Mijn Eigen Huis de eerste standaard berichten.
- Selecteer een categorie; chat, alert, date of download.
- Geef een duidelijke kop.
- Schrijf kort en bondig.
- Geef de klant 'voorrang' op de berichten t.o.v. het nieuws op de website.
- Selecteer een volgorde.
- Let bij het kopiëren op de publicatiedatum.
- Plaats (persoonlijke) berichten.
- Vermeld altijd het telefoonnummer onder het bericht (tot de chat in Mijn Eigen Huis is geactiveerd).
Documenten
- Geen het bestand voor de klant een herkenbare naam.
- Bestand is altijd PDF.
- Plaats in de juiste categorie (tab). Projectinformatie, woninginformatie, juridisch etc.
- Houd een logische volgorde aan.