Koppeling met Salesforce
Mijn Eigen Huis (MEH) is gekoppeld aan Salesforce. Hier plaats je berichten die straks in MEH te zien zijn. Voordat je de website activeert met MEH moet je je voorbereiden en volg je de volgende stappen:
- Zijn alle servicepagina’s op de website geplaatst?
- Plaats 4 standaard berichten in Salesforce die de meeste vragen al beantwoorden. Geef er een prioritering aan die de volgorde van de berichten bepaalt.
- Plaats in Salesforce de link naar de te downloaden documenten uit Umbraco
- Plaats vinkjes in Salesforce om de website te activeren met MEH
- Datumvelden projectfase ingevuld
Berichten over Mijn Eigen Huis
Als je een nieuwe website online plaatst dan activeer je meteen Mijn Eigen Huis. Maar vaak is er dan nog geen aanbod en weet een klant niet echt wat hij ermee moet. Daarom is het goed om alvast een paar berichten klaar te zetten over wat Mijn Eigen Huis is en wat je ermee kunt. Onderstaande berichten kun je al aanmaken vóórdat de website live is.
Algemene berichten
Algemene berichten kun je plaatsen als je klanten bijvoorbeeld ergens op wilt attenderen. In feite iedereen die een persoonlijk account heeft en belangstelling in dezelfde fase of gebied. Deze berichten gaan niet over de werking van Mijn Eigen Huis en vallen ook niet onder de categorie Persoonlijk. Hieronder zie je wat voorbeelden van algemene berichten.
Persoonlijke berichten
Persoonlijke berichten koppel je in Salesforce aan het account van de relatie. Dat kunnen berichten zijn over de inschrijving, de toewijzing of een ander persoonlijk bericht dat je niet wilt delen met de overige belangstellenden van een project.
Probeer het bericht dan ook persoonlijk te houden en gericht op die relatie. We kunnen ons voorstellen dat in het geval van 100 kopers in een plan het een hele klus is maar bij kleine fases gaat dat prima. Hoe leuk is het om als koper een persoonlijke bericht te ontvangen nog voordat je een brief op de deurmat hebt liggen of een mail die later op de dag ingepland is?