- Voer in het veld Naam advertentieset een passende naam voor je advertentieset in. Gebruik hier de regionaam, wijknaam en de doelgroep.
Bijvoorbeeld: NOM – De Klamp – 33-55 jaar – omg Leeuwarden
- Kies je doelgroep. Je kunt doelgroepkenmerken kiezen zoals leeftijd, geslacht, locatie, interesses en meer. Je kunt Doelgroep opslaan selecteren om de doelgroep in de toekomst te kunnen gebruiken.
- Selecteer je advertentieplaatsingen. Dit zijn de plaatsen waar je je advertenties wilt weergeven op Facebook, op Instagram of in het Audience Network.
Je kunt Automatische plaatsingen selecteren zodat Facebook je advertenties weergeeft op plaatsen waar de advertenties waarschijnlijk het beste presteren.
Je kunt je advertentieplaatsingen ook handmatig instellen via Plaatsingen bewerken
4. Kies hoe je advertenties moeten worden weergegeven in het vervolgkeuzemenu Optimalisatie voor advertentieweergave. Jij selecteert het resultaat dat je wilt behalen en Facebook laat de advertenties zien aan de mensen die je waarschijnlijk het resultaat geven waar je voor optimaliseert
5. Stel je budget en planning in.
Stel een budget per dag in. Dit is het gemiddelde bedrag dat je bereid bent per dag aan een advertentie set te besteden.
Je kunt ook een looptijdbudget instellen. Dit is het bedrag dat je bereid bent gedurende de gehele weergaveperiode van je advertentie set te besteden.